förbättring

Den 22 januari:

"NEEEEJ o åter NEEJ!
Idag hamnade jag i det där facket som jag sagt åt mig själv att jag aldrig kommer hamna i, o tro mig - jag ska snabbt som fasen ta mig ur det igen!!!

Tänk er följande scenario -
Du är mammaledig, såklart klädd i mysbrallor o sunkig tröja, du har inte hunnit duscha (eller ens sätta upp håret för o gömma det som gömmas kan) o i köket ser det ut som hej kom o hjälp mig
efter gårdagskvällens fruktsallad-dejt med ica-tjejer (Tack, mycket trevligt!)
Du har precis blandat ihop maten till den på din vänstra arm liggande vrålande bebisen o i väntan på att rätt temperatur ska infinna sig så får du snilleidén att plocka iordning lite bland disken.. effektiv som tusan hinner du tänka precis innan du hör steg i trapphuset.. o sen, ve o fasa, öppnas dörren o sambon med arbetskompis knallar in (behöver jag nämna att du aldrig tidigare träffat arbetskompisen???)...

Påminnelse till mig själv:
Så fort det finns nån mera i lägenheten, som kan vakta bebbe - se till att städa o plocka undan så att spontana besök blir sådär megatrevliga som bara spontana besök kan bli!

Påminnelse till sambon:
Ring, messa, skicka ett brev, GÖR VAD SOM HELST för att förvarna mig nästa gång!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu då?
OjOjjOjOj - det känns väldans längesen jag var i sånt kaos :P
Nu finns det alltid rykande färska bullar i mitt prickfritt städade hem, o busungen som förr i tiden skrek när han var hungrig äter nu på klockade tider så jag har större chans att planera..
- 'Kom bara Kom' ropar jag ut till kändisar o annat folk på gatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0